Wat onze klanten zeggen

Reacties van onze klanten
We laten graag onze klanten aan het woord over hun ervaringen met ons. Hun tevredenheid betekent veel voor ons en bepaalt onze toekomststrategie ...

Thierry Bodenhorst van Doyen Auto

“De teams van Alvey vallen op door hun vermogen om te luisteren en de klant te adviseren en door hun professionaliteit ...

We werken nu al bijna 20 jaar samen. 

Als distributeur moeten we onder andere elke dag duizenden pakketten met verschillende artikelen voor de markt voor reserveonderdelen van auto's klaarmaken. Dat moet bovendien in een zeer kort tijdsbestek gebeuren. Om dit in ons magazijn in Seneffe (België) mogelijk te maken, heeft Alvey in 1997 een compleet systeem ontwikkeld dat het mogelijk maakt om pakketten te konvooieren. Het bestaat uit een geautomatiseerd startstation, systemen die automatisch pakketten overeind zetten, stations die pakketten verwijderen (gemaakt voor het vullen), een weegsysteem en automatische sluitingssytemen. Het hele systeem is goed gekoppeld aan ons WMS.

De installatie is al diverse keren uitgebreid en geüpgraded. Daarnaast is er een tweede installatie gebouwd in ons magazijn in Toulouse (Frankrijk).

De kwaliteiten van de teams van Alvey:

  • Hun vermogen om te luisteren en om de klant te adviseren;
  • Uitstekend projectbeheer en uitstekende uitvoering van hun planning dankzij hun professionaliteit;
  • Een opvallend reactievermogen in elke fase van het project, zowel tijdens het vooronderzoek als tijdens de realisatie.

Het team van Alvey is onze voorkeurspartner, die ons helpt om ook in de toekomst uitdagingen aan te gaan.”

Luc Rosseel van De Oesterbank

“Beide projecten die werden uitgevoerd, voldoen aan de eisen en zijn door overheidsinstanties die zich richten op medewerkers met een beperking beoordeeld overeenkomstig beproefde methoden.” 

Kunt u in het kort de automatiseringsprocessen beschrijven die u met Alvey realiseerde?

  • “We hebben een methode uitgewerkt waarbij inzamelingsorders, bestaand uit een complexe combinatie van verschillende grondstoffen met een beperkte gemiddelde omvang, 'just in time' worden geleverd. Daardoor kunnen medewerkers met bepaalde beperkingen, die bijvoorbeeld zittend werk moeten doen of ergonomische aandacht vereisen, 5000 inzamelingsorders per dag op een kwalitatieve manier uitvoeren.
  • Ook hebben we een 'pick to light'-magazijn dat het werken in het magazijn zo vereenvoudigt dat personen met beperkte mogelijkheden met een minimum aan personeel hun werk kunnen doen. Het systeem is gekoppeld aan de centrale ERP-software en wordt gebruikt voor de levering aan multifunctionele assemblagewerkplaatsen.”

Wat was het plan?

  • We wilden ons aanpassen aan de eisen van klanten en binnen een korte levertijd een maximumaantal perfect uitgevoerde inzamelingsorders verwerken en tegelijkertijd personen met een fysieke en mentale beperking werk bieden.
  • Ook wilden we de levering voor een flexibele assemblagewerkplaats ordenen. De werkplaats richt zich op het benutten van een veranderende markt en zit zich in voor korte, terugkerende orders in plaats van voor lange opdrachten.”

Wat was het doel?

  • “We wilden 5000 inzamelingsorders in 8 uur kunnen verwerken met een korte levertijd. Tegelijkertijd wilden we een groep gehandicapte werknemers met beperkte arbeidsperspectieven werk bieden.
  • Zij moeten leveren aan een flexibele assemblagewerkplaats met ongeveer 80 werknemers, verdeeld over 7 assemblagelijnen. Bovendien moeten orders binnen 15 minuten kunnen worden gewijzigd.”

Hoe verliep het project?

  • Beide projecten werden uitgewerkt door een werkgroep van Oesterbank en technische medewerkers van Alvey. Er werd gewerkt vanuit de productiedoelen en er werd gelet op medewerkers die moeilijk inzetbaar zijn. Eerst werden verschillende vage onderwerpen gepresenteerd voor onderzoek en ten slotte werd er een definitief ontwerp gemaakt.”

Wat is uw ervaring?

    • “Beide projecten voldoen aan de eisen en zijn door overheidsinstanties die zich richten op werkgelegenheid en maatschappelijk welzijn voor medewerkers met een beperking beoordeeld overeenkomstig beproefde methoden.”

Waardoor raakte u overtuigd van de keuze voor Alvey als partner?

    • “Door de werkwijze: wederzijdse samenwerking waarbij Alvey veel ervaring kan inzetten.”

Welke aspecten kunnen worden verbeterd bij mogelijke projecten in de toekomst?

    • “Hoe beter een project wordt beschreven, hoe nauwkeuriger de planning kan worden gemaakt. Last minute-wijzigingen zijn dodelijk voor een planning. Omdat dit geen standaardontwerp was, implementeerden we 'last minute'-wijzigingen. Dat leidde tot een lichte vertraging.”

Wat is het belangrijkste aspect waarover u tevreden bent?

    • “Het wederzijdse onderzoek en de samenwerking van beide partijen. Er was tevens een mogelijkheid om onze eigen ervaringen en/of mogelijkheden op technisch niveau te implementeren.”

Zou u Alvey aanbevelen aan andere bedrijven?

  • Ja.

Certificering

Contact

  • Sales +32 (0) 55 33 57 70
    Service +32 (0) 55 33 57 41